loading...

مشاوره سرمايه گذاري

سپينود شرق از ايده تا اجرا

بازدید : 296
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

معرفي محصول طرح توجيهي

محصول توليدي پس از اجراي طرح، توليد خوراك آماده آبزيان مي باشد. كد آيسيك (ISIC) مرتبط با محصول طرح در سامانه خدمات و اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت با نام خوراك آماده آبزيان پرورشي ذكر شده در گروه ساخت ساخت محصولات غذايي و انواع آشاميدني ها با كد 1533 و زير گروه ساخت غذاي آماده حيوانات قرار مي گيرد و واحد سنجش آن تن مي باشد.

خلاصه طرح خوراك آبزيان


معرفي كاربردهاي محصول طرح توجيهي

محصول توليدي در تغذيه انواع ماهيان گرمآبي و سردآبي، ميگو و تمام آبزيان پرورشي مصرف مي شود. امروزه با صنعتي شدن پرورش انواع دام، طيور و آبزيان و مطالعه بر روي ويژگي هاي ژنتيكي،نقطه نظرات روشن تري از نيازهاي تغذيه اي رشد و توليد كيفي تر محصولات خام دامي حاصل شده است.حجم عظيم مواد مغذي مصرفي تا حدود دو برابر در خوراكي هاي طيور، آبزيان و شش برابر در خوراك هاي دام چه به لحاظ جايگاه هاي اقتصادي، كيفيت منابع پروتئيني حاصل و سلامت و امنيت بهداشت عمومي نقش بسيار مهمي براي اينگونه محصولات در توليد غذا ايفا مي كند.

تاريخچه توليد خورك آبزيان در ايران

تغذيه آبزيان در شيلات در سال 1370 شكل گرفت اغلب مزارع سرد آبي در مزرعه از ضايعات كشتارگاهي استفاده مي كردند و خوراك هاي آغازين قزل الا را نيز شيلات براي بخش خصوصي از كشورهاي دانمارك و المان وارد مي كرد كپور ماهيان نيز به روش سنتي در مزارع غذادهي مي شد كارشناسانن شيلات اعتقاد داشتند كه براي توسعه آبزي پروري در كشور بايستي نهاده هاي تاثيرگذار (چرا كه بيش از 50 درصد هزينه هاي تمام شده توليد آبزيان را غذا اختصاص مي دهد) بايستي در داخل توليد و صنايع مرتبط آن نيز بومي شود بنابراين در همان سال نخستين قرارداد توليد خوراك آبزيان با يكي از كارخانجات داخل كشور با ظرفيت 100 تن در سال منعقد شد و با راهنمايي هاي شيلات و آموزش لازم نخستين خوراك داخلي بر اساس فرمول هاي ارائه شده از شيلات در كارخانه چينه متعلق به سازمان اقتصادي بنياد مستضعفان توليد شد.

در ابتدا خوراك هاي پرواري قزل آلا و ماهيان كپور توليد و سپس در سال هاي بعد خوراك هاي اغازين در اندازه هاي مختلف اعم از اغازين قزل آلا، كپور، ماهي سفيد در كشور توليد شد كفيت خوراك توليدي با استانداردهاي جهاني فاصله بسيار داشت ضرايب تبديل غذايي كپور 5 به يك و در قزل الا 2.6 به يك بود در سال 1373 براي اولين بار در ايران خوراك ميگو بصورت ازمايشي با ضريب تبديل 3 شروع شد.

مواد اوليه، كمكي و مصرفي در توليد محصول اين طرح توجيهي

مواد اوليه اين طرح شامل، ذرت، گندم، كنجاله سويا، فول فت سويا، فول فت تخم كتان، سبوس گندم، پودر ماهي، پودر گوشت طيور، پودر گوشت دامي، پودر خون دامي، گلوتن گندم، گلوتن ذرت، كنجاله تخميري غلات، مكمل ويتامينه، مكمل معدني، نمك، جوش شيرين، كربنات كلسيم، مونوكلسيم فسفات، دي كلسيم فسفات مي‌باشد.

دياگرام فرايند توليد

خلاصه طرح خوراك آبزيان

بازار هدف طرح توجيهي

بازار هدف طرح در ابتدا تامين نياز داخل در بخش و سپس در صورت توليد مازاد مصرف داخل به كشور عراق، آذربايجان، تاجيكستان، لبنان، امارات متحده عربي و ساير صادر خواهدشد.

خلاصه بررسي مالي طرح توجيهي

خلاصه طرح خوراك آبزيان


ضرورت اجراي پروژه

در سال هاي اخير گوشت ماهي به عنوان يك نوع گوشت سفيد بسيار مورد توجه قرار گرفته است ارزش غذائي بالاي آن به خاطر هضم آسان، درصد پروتئين بيشتر نسبت به برخي گوشت ها، پائين تر بودن ميزان چربي، كلسترول و اوره منجر به افزايش چشم گيري در توليد و مصرف ماهيان سرد آبي و گرم آبي و ميگو شده است در همين راستا تامين غذاي آبزيان پرورشي به عنوان يك اصل اجتناب ناپذير مي نمايد و افزايش كارائي توليد و بهبود آن نيازمند فرمولاسيون علمي و بهبود روشهاي توليد خوراك مي باشد همچنين با توجه به روند رشد جمعيت در جهان بويژه در كشورهاي در حال توسعه، آبزيان همواره به عنوان يكي از منابع مهم تامين پروتئين حيواني در تغذيه انسان جايگاه مهمي دارند. اين شركت قصد دارد با استفاده از مواد اوليه مرغوب تحت آزمايشات خاص كنترل كيفي در بستر تكنولوژي روز دنيا خوراك آبزيان را توليد نموده و در اختيار صنعت پرورش ماهي و ميگو قرار داد.

دانش فني پروژه

ويژگي غذاي تغذيه اي مناسب براي آبزيان به دليل آهسته خواري و آب محيط زندگي آنها، مانع از كاربرد غذا با شكل فيزيكي آردي است. به همين دليل غذاي مصرفي آبزيان پرورشي مي بايست به اشكال اكسترودپلت يا كرامبل باشد. امروزه تمام جيره هاي غذايي آبزيان به روش پلت يا اكسترود تهيه مي شود كه اشكال مختلفي دارد. اساس كار افزودن بخار آب به مقدار 16 درصد خوراك در درجه حرارت بالاي 90 درجه سانتيگراد بوده و خوراك نهايي به شكل پلت يا گرانول ميباشد. خوراك هاي توليد شده در اين روش دانسيته بالايي دارند و به سرعت در آب فرو ميروند.كاربرد اين روش بيشتر در توليد خوراك ميگو و ماهيان گرم آبي از جمله كپور است. از نكات اساسي در اين روش تهيه و بكار بردن مقادير مناسب افزودني ها يا پيوند دهنده هاي اجزاء مصرف خوراك به يكديگر است تا پلت يا گرانول در داخل آب دوام كافي داشته و استحكام فيزيكي خود را از دست ندهد و همچنين با حفظ اين خصوصيت بافت آن براي خوردن ماهيان، نرم باشد. عموما اين پيوند دهنده ها به مدت 6 تا 8 ساعت بافت فيزيكي خوراك را در آب حفظ ميكنند. هر چه درصد كربوهيدراتهاي (غير از فيبر خام) مصرفي در جيره بالاتر باشد و عمل آوري و پخت و ژلاتينه كردن آن با دقت بيشتري صورت گيرد، ميتوان مقدار افزودني (بويژه افزودني هاي شيميايي) را كاهش داد. عوامل ديگري همچون چربي و رطوبت نيز در كيفيت پلت ها موثرند. در هر صورت وجود سيستم اكسترودر يا پلت جهت ثبات و بقاي خوراك و همچنين جهت پيشگيري از فساد و آلودگي آب استخرها در پروسه توليد حائز اهميت است. بطور كلي كيفيت خوراك اكسترود ياپلت شده به سختي و سايش پلت بستگي دارد.

بازدید : 223
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

معرفي محصول طرح توجيهي

محصول توليدي طرح، خوراك اماده دام و توليد انواع بنتونيت پودري، ميكرونيزه و گرانولي براي توليد خوراك دام مي باشد.

محصول توليدي فعلي و پس از اجراي طرح توسعه توليد انواع خوراك دام و بنتونيت مي باشد كد آيسيك مرتبط با محصول طرح در سامانه خدمات و اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت بدين شرح مي باشد: خوراك آماده دام: 1533412315 و پودر بنتونيت: 2699412348

خوراك دام


معرفي كاربردهاي محصول طرح توجيهي

مصرف خوراك دام:

امروزه با صنعتي شدن پرورش انواع دام، طيور و آبزيان و مطالعه بر روي ويژگي هاي ژنتيكي، نقطه نظرات روشنتري از نيازهاي تغذيه اي رشد و توليد كيفي تر محصولات خام دامي حاصل شده است.حجم عظيم مواد مغذي مصرفي تا حدود دو برابر در خوراكيهاي طيور، آبزيان و شش برابر در خوراك هاي دام چه به لحاظ جايگاههاي اقتصادي، كيفيت منابع پروتئيني حاصل و سلامت و امنيت بهداشت عمومي نقش بسيار مهمي براي اينگونه محصولات در توليد غذا ايفا مي كند.

كاربرد بنتونيت:

مقادير كم بنتونيت پس از اضافه شدن به محصولات غذايي امكان ايجاد دانه هاي غذايي با پايداري بالا را مي دهد. اين مقادير كم بنتونيت با جذب رطوبت و روغن اضافه به انتقال راحت تر دانه ها و جلوگيري از كلوخ شدن آنها كمك مي كند.

همچنين بنتونيت باعث كاهش سرعت سيستم هضم غذا شده و اجازه مي دهد تا بهره وري از مواد غذايي بهتر صورت بگيرد. اين خاك روي كنترل برخي مواد سمي در بدن حيوانات نقس مناسبي ايفا مي كند.

مواد اوليه، كمكي و مصرفي در توليد محصول اين طرح توجيهي

مواد اوليه اين طرح، شامل كلوخه بنتونيت ، گوني ، خاك پرليت ، پوسته ذرت ( كنجاله سويا، ...) ، سبوس ، گلوتن مايع ، پودر آب پنير، ويناس و آرد ( برنج ، گندم ...) مي‌باشد.

بازار هدف طرح توجيهي

بازار هدف طرح تامين نياز داخل خواهدبود.

خلاصه بررسي مالي طرح توجيهي

خوراك دام

آرشيو خلاصه طرح توجيهي

طرح توجيهي فني اقتصادي (امكان سنجي)بخش غذايي، كشاورزي و صنايع تبديلي

بسته هاي سرمايه گذاري

بازدید : 326
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

معرفي محصول طرح توجيهي

فيلتر كيسه اي

فيلترهاي كيسه اي در طيف گسترده و با راندمان‌هاي مختلف توليد مي‌گردد. مديا يا بستر اين فيلترها از جنس پلي استر ساخته مي‌شود. قاب دور اين فيلترها از جنس ورق گالوانيزه و تقسيم بندي داخل آن به گونه‌اي است كه فرضاً در يك قاب 592×592 ميليمتر مي‌توان تعداد شش ، هشت ، ده و يا دوازده كيسه با عمق‌هاي مختلف جاي داد .

طرح توجيهي احداث واحد توليد فيلتر هواي صنعتي


فيلتر استوانه‌اي

در اين نوع فيلتر، كاغذ يا پارچه فيلتر چين خورده به صورت مدور يا استوانه‌اي شكل بين دو درپوش فلزي يا پلاستكي قرار مي‌گيرد. جهت جريان هوا از داخل استوانه به سمت محيط بيروني آن مي‌باشد. اين شكل هندسي علاوه بر ايجاد سطح فيلتر بيشتر در فضاي كمتر باعث استحكام اين نوع فيلتر نسبت ساير انواع مي شود. كاربرد فيلترهاي كاتريجي در صنايع مختلف براي فيلتراسيون آب، هوا، گاز، روغن، گازوييل، بنزين و ... به طور كلي داراي موارد مصرف متعددي مي‌باشد.

طرح توجيهي احداث واحد توليد فيلتر هواي صنعتي

معرفي كاربردهاي محصول طرح توجيهي

فيلتر هواي كيسه اي

فيلتر هواي كيسه‌اي به منظور فيلتر كردن هواي ورودي به كمپرسورها طراحي شده است. اين نوع فيلترها قابل نصب در كارخانجات و صنايع سيمان، گچ، سيستم هاي غبارگير Dust Collector ، صنايع آرد، سيلوها،صنعت توليد نئوپان، متالورژي، صنايع توليد دوده، صنايع پتروشيمي، پالايشگاهي، صنعت گازرساني و Clean room و به طور كلي در صنايعي كه به نحوي با ذرات گرد و غبار، كربن و ناخالصي ها ارتباط داشته يا ايجاد گرد و غبار مي نمايند.

فيلتر هواي استوانه‌اي

فيلتر هواي استوانه‌اي به منظور فيلتر كردن هواي ورودي به توربين‌ها طراحي شده است. هر توربين گازي با توجه به طرح اصليش مقدار زياد هوايي كه مصرف مي‌كند نسبت به كيفيت هوا حساس است. تصفيه براي محافظت در برابر اثرات هواي آلوده است زيرا اين امر ممكن است موجب كاهش عمر و عملكرد توربين گازي و فرسايش، ايجاد رسوب، زنگ زدگي و بسته شدن محل عبور خنك كننده ها گردد. نياز به صفحات فيلتراسيون در مقايسه با طرح هاي پيچيده و تكنولوژي پيشرفته ماشين‌هاي افزايش مي‌يابد.

مواد اوليه، كمكي و مصرفي در توليد محصول اين طرح توجيهي

مواد اوليه فيلتر هواي استوانه اي: ورق گالوانيزه، توري گالوانيزه، ورق كاغذي، واشر، Hot melt، چسب اپوكسي-سرد، جعبه بسته بندي، سلفون، چسب واشر سر و ته

مواد اوليه فيلتر هواي كيسه اي: ورق گالوانيزه، منسوج نبافته، واشر، چسب آلن و جعبه بسته بندي

خلاصه بررسي مالي طرح توجيهي

طرح توجيهي احداث واحد توليد فيلتر هواي صنعتي


دياگرام فرايند توليد محصول طرح توجيهي

روش توليد فيلتر هواي كيسه‌اي:

طرح توجيهي احداث واحد توليد فيلتر هواي صنعتي


فيلتر هواي استوانه‌اي:

طرح توجيهي احداث واحد توليد فيلتر هواي صنعتي

مشخصات دانش فني توليد

با توجه به اينكه محصول مورد نظر در اين طرح توليد فيلتر هواي صنعتي است، اصلي‌ترين و مهم‌ترين فرآيند در توليد، پرس كاري خواهد بود. بنابراين در روند توليد محصولات در اين طرح از تكنولوژي خاصي استفاده نمي‌شود و بر اين اساس براي آن دانش فني خاصي نمي‌توان متصور شد.

بازدید : 241
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

معرفي صنعت بانكرينگ(Bunkering)

بانكرينگ مجموعه‌‌اي از عمليات سوخت‌‌رساني به كشتي‌ها و ساير شناورهاي دريايي است كه به دو صورت سوخت‌‌رساني بر روي دريا با استفاده از شناورهاي خاص و يا پهلوگيري بارج هاي سوخت رسان به كشتي در اسكله‌‌ در زمان بارگيري و تخليه و در موارد بسيار نادر پهلوگيري كشتي ها به اسكله براي سوخت‌‌رساني صورت مي‌پذيرد. همچنين به موازات بانكرينگ خدمات جانبي ديگري نظير جايگزيني و نقل و انتقال پرسنل، خدمات هتلينگ، تعميرات و تأمين قطعات مورد نياز كشتي‌ها، تهيه آذوقه و مايحتاج خدمه و كاركنان كشتي صورت مي گيرد و در اين گزارش به اينگونه خدمات، خدمات جانبي بانكرينگ اطلاق مي شود. سوخت مصرفي كشتي‌‌ها عمدتاً نفت كوره (مازوت) و بعضاً گازوييل است. سالانه ده‌‌ها هزار كشتي بزرگ تجاري، نفت‌كش‌‌هاي غول‌‌پيكر و ساير شناورهاي دريايي در آب‌‌هاي دنيا تردد مي‌كنند. بنادر سنگاپور، رتردام هلند و فجيره امارات متحده عربي و نيز بنادر كشورهاي آمريكا و چين، پيشروان صنعت بانكرينگ در جهان هستند. بندر فجيره امارات به‌عنوان مهم‌ترين بندر حوزه خليج فارس و درياي عمان و سومين بندر بزرگ جهان، با حجم بانكرينگ 40 ميليون ليتر (حدود 36000 تن ) در روز، اصلي‌‌ترين بازيگر در بازار بانكرينگ اين منطقه است.

bunkering

سوخت مورد استفاده در بانكرينگ

سوخت كشتي‌ها نيز به سه دسته HFO، MGO و MDO تقسيم مي‌شوند كه به ترتيب به نام‌هاي نفت كوره سنگين، گازوييل دريايي و نفت ديزل دريايي شناخته مي‌شوند. لازم به توضيح است كه مورد اول به منظور رانش كشتي‌ها و مورد دوم جهت استفاده ديزل‌ ژنراتورها و در مواردي بويلرهاي كشتي‌ها به كار مي‌روند.

در صنعت بانكرينگ، دو نوع سوخت اصلي مورد استفاده قرار مي‌گيرد: نفت گاز و نفت كوره. سوخت IFO 380 و IFO 180 سوخت‌هاي ارجح هستند. سوخت IFO 380 در مقايسه با ديگر انواع سوخت كشتي، نسبتاً ارزان‌تر است كه به آساني در بازار معامله مي‌شود. اكثر موتور كشتي‌ها قادر به استفاده ازسوخت IFO 380 هستند ، لذا در حال حاضر محبوب‌ترين سوخت‌ها در بازار بانكرينگ IFO 380 است و به احتمال زياد تقاضاي اين محصول رشد خواهد داشت.

بررسي وضعيت جهاني صنعت بانكرينگ

سالانه حدود 200 ميليون تن نفت‌كوره در سطح جهان به صورت بانكر به كشتي‌ها فروخته مي‌شود و پيش‌بيني مي‌گردد كه اين رقم تا سال 2030 به 400 ميليون تن افزايش يابد. سنگاپور بزرگترين بندر سوخت رسان در دنيا است. فجيره در امارات متحده عربي دومين بندر بزرگ سوخت در جهان است. اين بندر داراي موقعيت استراتژيك در تقاطع خطوط حمل و نقل بين شرق و غرب است. روتردام، در هلند، سومين بندر سوخت و بزرگترين بندر در اروپا است. بندر هنگ كنگ و بندر آنتورپ در مرتبه چهارم و پنجم قرار داردند. ديگر بنادر مهم عبارتند از بوسان (كره جنوبي)، جبل‌الطارق، پاناما، Algeciras (اسپانيا)، لس‌آنجلس/لانگ بيچ (آمريكا) و شانگهاي (چين). در نتيجه، تقاضاي نفت منطقه در بخش سوخت‌رساني دريايي در چند كشور متمركز شده است. حدود 80 درصد فعاليت بانكرينگ جهان تنها در ده بندر مهم صورت مي‌گيرد و 22 درصد از بازار بانكرينگ جهان تنها در سه بندر متمركز است كه بندر فجيره در خاورميانه يكي از آن سه بندر است.

توانمندي‌هاي بالقوه ايران در صنعت بانكرينگ

توانمندي‌هاي بالقوه ايران در صنعت بانكرينگ عبارتند از:

  • برخورداري از حجم قابل توجه نفت كوره توليدي توسط پالايشگاه‌ها و صادرات آن
  • طول مرز آبي كشور ايران با خليج فارس، با احتساب جزاير در حدود ۱۸۰۰ كيلومتر و بدون احتساب جزاير در حدود ۱۴۰۰ كيلومتر مي‌باشد
  • مالكيت تمامي بنادر ساحلي شمالي خليج فارس شامل آبادان، خرمشهر، ماهشهر، عسلويه، بوشهر، بندرعباس و درياي عمان، چابهار، و جزاير خارك، قشم، لاوان، كيش كه در مسير تردد كشتي‌ها
  • كليه كشتي‌هاي عبوري و نفتكش‌ها به مقصد كشورهاي عراق، كويت، عربستان، امارات، قطر، بحرين و عمان كه وارد خليج فارس مي‌شوند به اجبار بايد از سواحل جنوبي قشم عبور نمايند
  • آبخور بسيار مناسب و عميق جزاير جنوبي ايران نسبت به جزاير كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس
  • موقعيت استراتژيك جزاير قشم و لارك از نقطه نظر بانكرينگ كه يكي از مهمترين عوامل مي باشد.

وضعيت بانكرينگ در ايران

در منطقه خليج فارس به‌عنوان يكي از مناطق استراتژيك و مورد توجه در دنيا، رقابت شديدي در اجراي عمليات سوخت‌رساني به كشتي‌ها برقرار است. حجم بانكرينگ مواد سوختي (نفت كوره و نفت گاز) به منظور تامين سوخت مورد نياز كشتي‌هاي عبوري در درياي عمان و خليج‌فارس در سال 93 چيزي حدود 3.7 ميليون تن بوده است كه از اين مقدار 3.5 ميليون تن نفت كوره و 125 هزار تن آن نيز گازوييل بوده است. به عبارت ديگر بيش از 96% سوخت مورد نياز بانكرينگ نفت كوره يا مازوت مي‌باشد.

هدف كلي بخش فرآيند پروژه

-دريافت نفت‌كوره از خط لوله پالايشگاه بندرعباس و اسكله با ظرفيت 1000 مترمكعب در ساعت

-دريافت نفت كوره از اسكله‌ها با ظرفيت 2 هزار متر مكعب در ساعت (با ايجاد خطوط لوله عمومي خط انتقال)

-دريافت و ارسال ساير فرآورده‌ها از اسكله با ظرفيت 1000 مترمكعب در ساعت (با ايجاد خطوط عمومي خط انتقال)

-دريافت و ارسال كليه فرآورده‌ها از تانكرهاي حامل سوخت

تاريخچه توليد نفت گاز و نفت كوره در كشور

نفت كوره و نفتگاز در پالايشگاه‌هاي كشور توليد مي‌شوند و به‌عنوان محصولات جانبي پالايش نفت خام هستند. اين پالايشگاه‌ها، نفت خام را دريافت و پس از تقطير و جداسازي آن به برش‌هاي مختلف با ارزش نفتي تبديل مي‌كنند.

بازار هدف طرح توجيهي

بازار هدف طرح پس از تامين نياز داخل، كشورهاي ارمنستان، نخجوان، عراق‌، افغانستان و پاكستان مي‌باشد.

ادامه مطلب

تهيه كننده طرح:موسسه سپينود شرق

آرشيو خلاصه طرح توجيهي

بازدید : 335
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

امروزه مصرف روز افزون كاغذ در كشور و در پي آن، ايجاد فشار بيش از حد بر جنگل ها و محيط زيست در سطح جهان، خود دليلي بر ايجاد بار مالي بر دولت ها گرديده است كه توجه و اهتمام به صرفه جويي و اصلاح الگوي توليد كاغذ براي تعديل روند استفاده هاي افراط آميز و بر خلاف اهداف توسعه پايدار، ضروري مي باشد. از جمله پيامدهاي منفي كه در صورت عدم توجه و تغييرات اساسي در اين حيطه به وجود خواهد آمد، با توجه به مصرف بيش از دو ميليون تني كاغذ در كشور كه بيش از 80 درصد آن از طريق واردات و با صرف هزينه بالايي صورت مي پذيرد مي توان به تخريب بيش از حد جنگل ها با مصرف ۳ تا ۶ متر مكعب از تنه درختان، به ازاء توليد هر تن خمير كاغذ و آثار سوء و مخرب اقتصادي و زيست محيطي اشاره نمود.

بنابراين، ايجاد زير ساخت هاي مفيد و ارائه راهكارهاي مفيدتر، براي مقابله با اين روند مصرف افراط آميز در برنامه ريزي هاي كلان پيش رو در افق هاي آينده امري غير قابل انكار مي باشد. علاوه بر اين مقاومت و ضد آب بودن كاغذ از سنگ در توليد آن از 60 تا 80 درصد از پودر سنگ يا كربنات كلسيم) و مابقي مواد پليمري و درصد كمي مواد افزودني غيرسمي و قابل بازگشت در طبيعت استفاده مي‌شود كه از اين جهت بر كاغذ معمولي ارجحيت دارد.


طرح توجيهي احداث واحد توليد كاغذ از سنگ (كربنات كلسيم)


طرح توجيهي فني اقتصادي احداث واحد توليد كاغذ از سنگ (كربنات كلسيم)

مشخصات فني طرح توجيهي

كاغذ از سنگ نوع جديدي از كاغذ و مقوا است كه علاوه بر دارا بودن تمام ويژگي‌هاي كاغذهاي معمولي، مانند ورق‌هاي پلاستيكي در مقابل پارگي و پوسيدگي مقاوم بوده و كاملا ضد آب مي باشد. كاغذ از سنگ در ضخامت‌هاي 65 الي 800 ميكرون و در ابعاد استاندارد عرضه مي‌گردد و در توليد كليه محصولات چاپي كه ماندگاري در آنها حائز اهميت مي‌باشد جايگزين مناسبي براي كاغذ و مقواي معمولي است. استفاده از آن در اقلام تبليغاتي مانند كاتالوگ، كارت ويزيت، بروشور، پوستر، ساك خريد و هداياي مختلف موجب كاهش ضايعات و طول عمر تبليغات چاپي مي‌شود. مصرف كاغذ از سنگ جهت توليد محصولات اداري مانند انواع پاكت و فولدر كه در محيط كار مورد استفاده قرار مي‌گيرند و همچنين پوشه‌هاي اداري كه پس از سير مراحل مختلف بايد براي مدت طولاني بايگاني شوند يكي از كاربردهائي است كه هم اكنون مورد توجه بسياري از سازمان‌ها، ارگان‌ها و مراكز مهم دولتي و شركت‌هاي خصوصي قرار گرفته است. نقشه‌هاي جغرافيائي و كتابچه‌هاي راهنما و همچنين محصولات آموزشي مانند فلاش كارت‌ها و غيره بدليل استفاده مكرر در معرض خرابي مي‌باشند اما اگر براي توليد آنها از كاغذ سنگي استفاده شود تا مدت‌ها كيفيت مطلوب آنها حفظ و موجب رضايتمندي مشتري خواهد شد. يكي از كاربردهاي بسيار مهمي كه اين كاغذ در كشور ما مي‌تواند داشته باشد در زمينه بسته‌بندي سيمان است. مصرف ديگر اين كاغذ در توليد ظروف يكبار مصرف است، اين مواد چون دوستدار محيط‌ زيست است زود به طبيعت برمي‌گردد و آسيبي نمي‌رساند.

ادامه مطلب

بازدید : 260
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

هدف از طرح توجيهي پيش رو احداث گلخانه هيدروپونيك رز هلندي در شهرستان محلات است.

طرح توجيهي فني اقتصادي احداث گلخانه هيدروپونيك رز هلندي

محدوديت منابع آب و خاك در كشور مسئولان ما را سال‌هاست به اين باور رسانده كه توسعه كشت گلخانه‌اي با توجه به مزيت‌هاي اين نوع كشت از جمله افزايش تا 10 برابر محصول نسبت به كشت در فضاي باز، توليد بيش از يك محصول در سال، صرفه‌جويي چند برابري در مصرف آب (با روش آبياري تحت فشار تا 10 برابر فضاي باز) امري اجتناب‌ناپذير ساخته، اما هزينه بالاي ساخت و هزينه بالاي استفاده از سيستم‌هاي گرمايشي در بسياري از نقاط كشور به دليل آب و هواي سرد از جمله موانعي است كه طي سال‌هاي اخير مانع رشد مناسب گلخانه‌ها در كشور بوده است.

طرح توجيهي احداث گلخانه هيدروپونيك رز هلندي

طرح توجيهي احداث گلخانه هيدروپونيك رز هلندي

قرار گرفتن بخش زيادي از كشورمان در قلمرو اقليم خشك و نيمه خشك و كاهش بارندگي‌ها در دهه گذشته‌، دولتمردان را در سال‌هاي اخير به سمت ايجاد مجتمع‌هاي گلخانه‌اي و سرمايه‌گذاري در اين زمينه سوق داده است. در گلخانه به دليل آنكه مي‌توان عوامل رشد از قبيل رطوبت، نور، درجه حرارت و تهويه هوا را كنترل كرد، ميزان توليد در آن 10 برابر بيشتر از كشت در فضاي آزاد است و اما آنچه كه كشت گلخانه‌اي را از ديگر كشت‌ها متمايز مي‌كند استفاده اصولي و بهينه از منابع انرژي است. در كشت گلخانه‌اي در مقايسه با ساير كشت‌ها خاك قابل اصلاح و كنترل است و بهره‌وري آبياري هم در اين نوع كشت بيش از 90 درصد مي‌رسد. در كشت گلخانه‌اي آب به ميزان كافي و مناسب به پاي گياه و بوته‌ها مي‌رسد و اين باعث كاهش آفات و بيماري‌ها و افزايش كيفيت محصول خواهد شد.

آرشيو خلاصه طرح

بازدید : 229
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

معرفي محصول طرح توجيهي
طرح مورد نظر پرورش دام ‌پرواري و شيري مي‌باشد. كد آيسيك ISIC مرتبط با محصول طرح در سامانه خدمات و اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت در زيرگروه ساخت انواع محصولات لاستيكي با كد 0121 قرار مي‌گيرد و واحد سنجش آن راس مي‌باشد.

dame-sanati
معرفي كاربردهاي محصول طرح توجيهي
گوشت و شير يكي از مواد غذايي انسان است. گوشت منبع غني از انواع ويتامين‌هايB ، تركيبات آلي و املاح معدني از جمله آهن، روي، سديم، كلر، منيزيم و… و شير شامل پروتئين‌هاي (كازئين، آلبومين و گلوبولين) و مواد معدني (كلسيم و فسفر) و... تامين‌كننده نيازهاي بدن انسان است.
شير‌خام در توليد فرآورده‌هاي لبني از قبيل شير پاستوريزه و هموژنيزه‌، ماست، خامه‌، كره‌، انواع پنير كاربرد دارد. يكي از كاربردهاي گوشت قرمز توليد فرآورده‌هاي گوشتي از قبيل كالباس‌هاي حرارت ديده، كالباس‌هاي خام كالباس‌هاي پخته، گوشت‌هاي عمل‌آوري، مي باشد.


بررسي سابقه مصرف محصول طرح توجيهي
شير، ماده غذايي ارزشمندي است كه مصرف آن در تمام سنين توصيه مي‌شود و در اغلب كشورهاي توسعه يافته جهان، دولت‌ها براي مصرف اين ماده غذايي ارزشمند يارانه‌‌هاي ويژه‌اي اختصاص مي‌دهند. درحالي‌كه ميزان مصرف سرانه شير در كشور حدود 100 كيلوگرم است، گفته مي‌شود كه ميزان مصرف سرانه شير در كشورهاي توسعه يافته بيش از 300 كيلوگرم و در برخي كشورها مانند هلند، نروژ، سوئد، دانمارك و نيوزيلند بيش از 500 كيلوگرم است.
سالانه حدود 8.5 ميليون تن شير در كشور توليد مي‌شود و سال‌هاست كه براي افزايش سرانه مصرف شير به متوسط جهاني يعني 160 كيلوگرم در كشور تلاش مي‌شود، اما به دلايل مختلف كه شايد يكي از آن عوامل قدرت پايين خريد مردم باشد، دولت‌مردان هنوز نتوانسته‌اند به اين هدف مهم نائل شوند. اين عدم موفقيت در افزايش سرانه مصرف شير درحالي اتفاق مي‌افتد كه كشور با يك معضل اساسي به نام پوكي استخوان مواجه است و بخش قابل ملاحظه‌اي از بروز اين بيماري به سرانه مصرف شير در كشور برمي‌گردد.
هر فرد براي تامين كلسيم روزانه خود بايد روزانه بين ٦٠٠ تا ٨٠٠ گرم لبنيات كم‌چرب مصرف كند. نوشيدن يك ليوان شير به‌عنوان صبحانه، نوشيدن يك ليوان مواد غذايي كامل و با ارزش است. مواد غذايي همين يك ليوان شير، به سه بخش آب،‌ چربي و مواد جامد غير چرب كه شامل پروتئين‌هاي شير (كازئين، آلبومين و گلوبولين) و مواد معدني (كلسيم و فسفر) و لاكتوز است، تقسيم مي‌شود. هر ليوان شير 250 ميلي‌ليتر، حدود 315 ميلي‌گرم كلسيم دارد كه 30 درصد كلسيم روزانه مورد نياز بدن انسان را تامين مي‌كند.
به هرحال پايين بودن سرانه مصرف شير، به صرفه‌نبودن توليد براي دامداران و صنايع لبني و كافي نبودن عدم توان خريد مردم از معضلاتي است كه در جامعه با آن مواجه‌ايم.


مواد اوليه، كمكي و مصرفي در توليد محصول اين طرح توجيهي
مواد اوليه اين طرح، شامل يونجه، سيلو ذرت، كنسانتره، كاه زير پا، شير خشك، بذر ذرت، بذر يونجه و اسپرم مي‌باشد.

ادامه مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 40
  • بازدید سال : 172
  • بازدید کلی : 16990
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه